Добрый день!
Меня зовут Ольга Якутик и я являюсь профессиональным преподавателем английского языка и квалифицированным гидом Лондонского Боро Вестминстер, членом Ассоциации Гидов - Лекторов Вестминстера.
Имею постоянный вид на жительство в Великобритании.
Последние семь лет я прожила в Лондоне, четыре из которых преподавала английский язык в Королевском Боро Кенсингтон и Челси и Холборне студентам из Франции, Германии, Италии, Испании, Нидерландов и других стран Европейского Союза, а так же стран Африки, Азии и Ближнего Востока, регулярно получая ''Отличные'' ( ''Outstanding'' Grade I) и ''Хорошие'' (''Good'' Grade II) оценки во время испекций Ofsted, департамента правительства Соединенного Королевства, ответственного за стандарты и качество образования на территории Англии и подчиняющегося непосредственно Британскому парламенту.
Имею обширный опыт успешной подготовки студентов к международным языковым экзаменам (CPE, IELTS,TOEFL,CAE, FCE,CPE, ESOL Pitman, GRE, KET, PET, TOEFL,TOEIC, ILEC, Pearson LCCI, e.t.c) получению внутренних Британских языковых квалификаций ( Cambridge OCR Functional Skills, Life in the UK (Экзамен на знание основ повседневной жизни и культуры Великобритании, сдаваемый при получении Британского Гражданства), подготовки слушателей Французской программы Prepas к разговорной части экзамена на поступление в высшие учебные заведения Франции ( Concours General) по программе English and CIvilization, ведения программ English For Everyday Life в рамках Community Learning, нацеленных на адаптацию мигрантов к реалиям жизни в Великобритании, e.t.c.
Я стремлюсь быть в курсе всех последних изменений Британских Образовательных Стандартов в области преподавания Английского языка как иностранного, равно как и последних новинок в сфере международных языковых экзаменов, получая информацию из первых уст: среди недавно пройденных мною треннингов по повышению квалификации - семинары организованные разработчиками международных языковых экзаменов Trinity College London в школе St. Giles International (Bloomsbury), посвященные экзаменам GESE, ISE и SELT, а так же семинар Update on OFSTED inspections/ Lesson Observation Criteria проведенный Британским Министерством Образования в таунхолле Боро Кенсингтон и Челси.
Будучи аккредитованным гидом - лектором Боро Вестминстер - культурного, исторического и политического центра Лондона, я обладаю большим опытом разработки и проведения индивидуальных и групповых экскурсионных программ для частных и корпоративных Британских и иностранных клиентов, в том числе и экскурсионно - образовательных программ для Лондонских языковых школ, нацеленных на ознакомление студентов с Британской Культурой и Британским Историческим Наследием. О качестве проводимой работы, свидетельствуют отзывы, моих клиентов, некоторые из которых, я приведу ниже:
''I had several amazing tours of central London historic landmarks with Olga in November 2019 ( The City Of Westminster Walking Tour, Wallace Collection, The Science Museum, Covent Garden). She knows everything you may wish to ask and has a beautiful way to teach about historical details in a pleasant atmosphere. I'd recommend Olga to anyone who wishes to enrich their knowledge of the British History, with a guarantee that they have a very good time!''
Laura Buisseret, 28, Paris, France (a private client)
'' I have had the pleasure to work with Olga on several occasions for about a year at Rose of York Language school. Olga was employed by us as a tour guide and group activity leader in 2019 to conduct learner activities for children and adults of all ages.
Olga was a competent and well-prepared leader, guide and teacher, as well as a highly respected member of our staff. She consistently received positive feedback from her students and peers. While at Rose of York, Olga contributed to developing the activities programme, creating and delivering individualized walking tours of iconic London landmarks as well as of lesser known nooks and crannies of the city that are, nevertheless, hugely important for the understanding of the British Cultural Identity. She also proposed visits that she regarded more suitable to the groups of students she was leading.
Olga has a warm personality, infinite patience and excellent manners and was greatly liked by students and staff alike. She acts very professionally and is an extremely reliable individual. I wish her the best of luck in her future career and would re- employ her without hesitation.''
Roberta Brenna
Director of Studies
Rose of York Language School London
Если вы хотите выучить живой британский английский язык и сформировать у себя понимание Британской культурной идентичности под руководством профессионала европейского уровня, успешно сдать британский или американский международный языковой экзамен, ГИА, ЕГЭ (ОГЭ) для поступления в престижный российский ВУЗ или экзамен на Британское Гражданство, улучшить навыки бизнес - коммуникации, или подготовиться к иммиграции в Соединенное Королевство, я буду искренне рада Вам помочь.
Мое образование, членство в профессиональных организациях, опыт работы и соответствие моих профессиональных навыков стандартам британской системы образования документально подтверждено дипломами, свидетельствами, рекомендательными письмами и отчетами об инспекциях моих уроков OFSTED, с которыми вы можете лично ознакомиться в разделе ''Дипломы''. Ниже я привожу свое резюмэ, детально отражающее мой опыт работы за последние 4 года.
Желаю успеха в освоении Английского Языка и жду Вас на своих занятиях!
С уважением,
Ольга Якутик
Olga Yakutik
EDUCATION:
2016 International House London
Teacher Training: Cambridge CELTA
2014 – 2015 University of Westminster
Architecture and Built Environment, Diploma of Special Studies in Tour Guiding: The City of Westminster
2005 – 2011 Moscow City Pedagogical University
English Philology, Specialist Degree in Foreign Language (English Language Teaching.) Comparable to British Bachelor (Hons) degree. (NARIC Reference Number: 3000028277)
RECENT CPD TRAININGS:
2019 Trinity ISE exams training
St.Giles International (London)
2019 Introduction to Trinity exams (GESE – 2-skill General English exam, ISE - 4-skill General English exam, SELT – Secure English Language tests for settlement, citizenship, e.t.c)
St.Giles International (London)
2018 RARPA Ensuring Courses Meet Funding Criteria and Learners’ needs
Adult Learning and Employment Service (London)
2017 RARPA Tutor Course File Moderation Workshop
Adult Learning and Employment Service (London)
2017 Update on OFSTED inspections/ RARPA Workshop
Adult Learning and Employment Service (London)
2016 Designated Person Training
Safe And Equal Learning Partnership London
2016 Planning for Success (Designing courses to enable students to progress)
Westway Development Trust London
2016 British Values/RARPA workshop
Westway Development Trust London
THE UK WORK EXPERIENCE:
June 2019 – December 2019
Rose of York Language School (Soho)
GROUP ACTIVITY LEADER/ LONDON/OXFORD TOUR GUIDE
Creating and delivering individualized walking tours of major sites of London and Oxford Cultural and Historic Heritage. (inc. The Houses of Parliament, Westminster Abbey, The National Gallery, The National Portrait Gallery, Wallace Collection, Tate Modern, St.Paul's Cathedral, The British Museum, The Petrie Museum of Egyptian Archaeology, Madam Tussaud's, The Science Museum, The Natural History Museum, Victoria and Albert Museum, Covent Garden, The London Transport Museum, The Gentlemen's Clubs of Pall Mall, Shopping tours of St. James's and Knightsbridge, Portobello Market, Carnaby Street, The Ashmolean Museum, The University of Oxford, e.t.c.)
Adapting guided walks to the interests and educational needs of particular student groups.
Creating group quests aimed at helping the students to establish a better understanding of British/World Culture and history through collective exploration of heritage sites and museum collections.
Conducting answer checks and giving feedback.
Advising the DOS on the Activity Programme adjustments appropriate for specific groups of students.
Planning student groups transportation to places of historic interest.
Conducting pre-trip induction meetings.
June 2015 – September 2019
Nova New Opportunities (The Royal Borough of Kensington and Chelsea, London
ESOL TEACHER
Planning, developing and delivering accredited and non accredited Entry Level 1, 2, 3 and Level 1 - 2 ESOL courses. (Cambridge OCR Exam Preparation Courses, English for Everyday Life, English in Conversation, Creative Writing)
Working with students from a variety of cultural, socio -economic and educational backgrounds.
Contributing to the development of learning materials in accordance with standards and requirements provided by OCR for accredited courses.
Ensuring that Safeguarding, E&D, British Values, Prevent and ICT components are appropriately embedded in the course.
Utilising a range of initial and diagnostic assessment tools in order to identify the individual learning needs of each student and of the group in general.
Conducting induction meetings at the beginning of each term in order to familiarise the students with the ethical and safeguarding policies and practices of the educational centre.
Preparing students for OCR Functional Skills exams.
Monitoring and mapping students' progress.
Completing course documentation in accordance with RARPA standards and the requirements of the Borough.
Conducting OCR Functional Skills Exams and marking exam papers.
Taking part in CPD workshops on a regular basis.
Taking students on educational trips.
June 2017- August 2017; June 2018 – August 2018
The English Studio London (Holborn)
Summer Programme EFL Teacher
Preparing learners for CAE, IELTS and Concours General exams.
Conducting end of the course assessment to evaluate students’ progress.
Completing course documentation in accordance with the school’s requirements.
June 2017- September 2017
Clubclass London (Holborn)
EFL Teacher
Developing, planning and delivering short EFL courses to students of different age groups from a variety of cultural backgrounds.
Preparing learners for CPE, IELTS, TOEFL,CAF, FCE and Concours General exams.
Taking students on museum trips as part of the learning programme.
Conducting end of the course assessment to evaluate students’ progress.
Completing course documentation in accordance with the provider’s requirements.